영국 브리스톨의 스파이크 아일랜드에서 홍영인 작가의 «Five Acts»가 열리고 있습니다. 홍영인은 이번 개인전에서 움직임과 소리, 여타 비언어적인 표현을 아우르는 태피스트리, 조각, 영상, 퍼포먼스를 선보입니다.
총 길이가 40 미터에 달하는 자수 커미션 작업 ‹A Performance Manual for Five Acts›는 본 전시의 주요 작품으로, 1919년 일제 강점기에서부터 1980년대 경제 성장기에 이르기까지 여성을 주인공으로 한 한국의 역사적인 사건들이 노르만의 바이외 태피스트리 형식을 빌어 길게 수놓아집니다. 작품의 주변에는 동물원의 동물 장난감 같은 나무와 직물 조각이 설치되고, 전시가 진행되는 동안 5명의 퍼포머가 자수에 담긴 사건들과 상호작용하며 즉흥 퍼포먼스를 펼칩니다.
이외에도 서식지를 공유하지 않는 동물들의 신발을 짚으로 엮어 흰 모래 위에 올린 ‹Ring of Animals›, ‘동물 되기’를 성찰하는 음악 앙상블 작업 ‹The White Mask› 등의 출품작을 통해 홍영인은 여성들, 그리고 인간과 동물 사이의 연대를 면밀히 탐구합니다. 전시는 5월 5일까지.
Young In Hong's 𝘍𝘪𝘷𝘦 𝘈𝘤𝘵𝘴 is currently on show at Spike Island, Bristol, UK. In this solo exhibition, Hong explores tapestries, sculptures, videos, and performances that incorporate movement, sound, and other non-verbal expressions.
The centrepiece of the exhibition is the commissioned work, 𝘈 𝘗𝘦𝘳𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢𝘯𝘤𝘦 𝘔𝘢𝘯𝘶𝘢𝘭 𝘧𝘰𝘳 𝘍𝘪𝘷𝘦 𝘈𝘤𝘵𝘴, which measures 40 meters in length. It depicts historical events in Korea in which women were the protagonists, from the Japanese colonial period in 1919 to the economic growth period of the 1980s. These events are intricately embroidered onthe style of Norman's Bayeux Tapestry. Surrounding the artwork are installations of wooden and fabric pieces resembling toys from a zoo, and during the exhibition, five performers interact with the events depicted in the embroidery, presenting improvised performances.
Other works on display include 𝘙𝘪𝘯𝘨 𝘰𝘧 𝘈𝘯𝘪𝘮𝘢𝘭𝘴, in which shoes of animals that do not share the same habitat are woven together and placed on white sand, and 𝘛𝘩𝘦 𝘞𝘩𝘪𝘵𝘦 𝘔𝘢𝘴𝘬, a musical ensemble piece that reflects on becoming an animal. Through these works, Young In Hong meticulously explores women's solidarity and the relationship between humans and animals. The exhibition runs until 5 May.